[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KOMPLEKS DYDAKTYCZNY   OGRODY
DIDACTIC COMPLEX  GARDENS
n W dziejach różnych kultur istniało wiele powodów zakłada- tury botanicznej i ogrodniczej, poprzez celowy dobór kolekcji
nia ogrodów. Ogród mógł być miejscem rozrywki (jak w Indiach roślinnych oraz specyficzne rozwiązania ogrodowe.
epoki Mogołów), wyrazem duchowości (jak japońskie ogro-
dy zen), miejscem kontemplacji (w kulturze islamu), czy oazą Cel pracy
(np. dla nomadów). W okresie renesansu, niektóre ogrody były Projektowany kompleks dydaktyczny  Ogrody powstaje
swoistymi  muzeami botanicznymi . Ogród mógł być też wy- z myślą o kształceniu studentów przez Katedrę Aąkarstwa
razem poglądów ekologicznych, jak Lincoln Memorial Garden i Kształtowania Zieleni Akademii Rolniczej w Lublinie. Do celów
Jensa Jensena w Springfield w Illinois. W XX wieku często ogro- dydaktycznych wydaje się niezwykle zasadne zgrupowanie na
dy historyczne stanowią inspirację dla współczesnych projek- jednym obszarze, wybranych założeń ogrodowych oraz histo-
tantów.3 Obecnie zaś odtwarzanie ogrodów, obok inspiracji rycznych i współczesnych ogrodów tematycznych. Z uwagi na
może mieć także wymiar edukacyjny oraz dydaktyczny. Przed ograniczenia obszarowe (ok. 0,33 ha) w projektowanym kom-
nowoczesnymi ogrodami dydaktycznymi stoją bardzo szerokie pleksie  Ogrody uwzględniono tylko wybrane, charakterystycz-
zadania, gdzie obok prowadzenia bogatych i naukowo udoku- ne dla danej epoki, czy rodzaju ogrodu, zasady kompozycji
mentowanych kolekcji roślin, ważną rolę odgrywa szerzenie kul- i elementy ogrodowe.
Charakterystyka i położenie obiektu
1
Przeznaczony do zagospodarowania obiekt (o pow. 0,33 ha)
Katedra Aąkarstwa i Kształtowania Zieleni, Akademia Rolinicza w Lublinie.
2
położony jest nad rzeką Piwonią, która stanowi jego zachodnią
Instytut Architektury Krajobrazu, Politechnika Krakowska.
Lipińska Halina, Zachariasz Agata 223 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imuzyka.prv.pl