[ Pobierz całość w formacie PDF ]

niej rodzaj produktu i zaspokoiła swoje potrzeby.
4.5.2. Pytania sprawdzające
Odpowiadając na pytania, sprawdzisz, czy jesteś przygotowany do zaplanowania
przebiegu ćwiczeń i ich wykonania.
1. Jaki jest główny cel działań marketingowych przedsiębiorcy?
2. Co nazywamy strategią marketingową?
3. Jakie elementy mogą tworzyć strategie marketingową?
4. Jakie instrumenty (narzędzia marketingowe) uwzględnisz, tworząc strategię produktu?
5. Jakie instrumenty (narzędzia marketingowe) uwzględnisz, tworząc strategię ceny?
6. Jakie instrumenty (narzędzia marketingowe) uwzględnisz, tworząc strategię dystrybucji?
7. Jakie instrumenty (narzędzia marketingowe) uwzględnisz, tworząc strategię promocji?
8. W jaki sposób możesz promować swoją działalność gospodarczą za pomocą technik
informatycznych?
9. Jaki jest główny cel marketingowego planowania działalności gospodarczej?
10. Który z celów marketingowych jest najważniejszy dla nowo powstającego
przedsiębiorstwa?
11. Jakie znaczenie ma segmentacja rynku w procesie planowania działalności gospodarczej?
12. Jakie podstawowe elementy zawiera plan marketingowy?
4.5.3. wiczenia
wiczenie 1
Opracowanie wybranych elementów planu marketingowego dla planowanej działalności
gospodarczej.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
37
Opracuj plan marketingowy dla planowanej działalności gospodarczej.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie powinieneś:
1) wyszczególnić poszczególne segmenty rynku dla planowanej działalności,
2) ustalić ofertę sprzedaży dla poszczególnych segmentów,
3) zidentyfikować mocne i słabe strony konkurencji oraz wynikające z nich szanse
i zagrożenia dla własnej działalności,
4) sformułować cele marketingowe planowanej działalności,
5) zaprojektować strategię marketingową związaną z wejściem na rynek i pozyskaniem
klientów.
Wyposażenie stanowiska pracy:
- arkusze papieru formatu A-4,
- przybory do pisania.
4.5.4. Sprawdzian postępów
Czy potrafisz: Tak Nie
1) scharakteryzować główny cel działań marketingowych
przedsiębiorcy?
2) zaprojektować strategię produktu dla planowanej działalności
gospodarczej?
3) zaprojektować strategię ceny dla planowanej działalności
gospodarczej?
4) dobrać odpowiedni kanał dystrybucji dla planowanej działalności
gospodarczej?
5) zaprojektować strategię promocji dla planowanej działalności
gospodarczej, z uwzględnieniem promocji internetowej?
6) wyjaśnić, na czym polega marketing-mix?
7) wyszczególnić główne segmenty rynku dla klientów planowanej
działalności gospodarczej?
8) zaprojektować asortyment podstawowy i uzupełniający dla
poszczególnych segmentów rynku planowanej działalności
gospodarczej?
9) zidentyfikować szanse i zagrożenia dla planowanej działalności
gospodarczej?
10) uzasadnić celowość opracowania planu marketingowego przed
rozpoczęciem działalności gospodarczej?
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
38
4.6. Finansowe planowanie działalności gospodarczej
4.6.1. Materiał nauczania
Każdą działalność gospodarczą charakteryzują odmienne warunki, dlatego też nie można
jednoznacznie określić finansowych potrzeb na jej uruchomienie. W związku z tym istnieje
potrzeba indywidualnego ich oszacowania.
W planowaniu finansowym wyróżnić można następujące fazy:
- planowanie potrzeb związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej,
- zaplanowanie wydatków,
- ustalenie zródeł sfinansowania planowanych wydatków,
- obliczenie progu rentowności.
W zaplanowaniu potrzeb niezbędnych do prowadzenia działalności należy wziąć pod
uwagę dwie najważniejsze kwestie, a mianowicie:
- jak i gdzie będziesz prowadzić planowaną działalność, tzn. sam, czy w spółce, sam, czy
z zatrudnieniem pracowników, ilu ich ma być na początku, a ile docelowo, gdzie będziesz
prowadzić tę działalność  w swoim, czy w wynajętym lokalu, czy jesteś w stanie
wszystkie czynności wykonywać sam, czy też będziesz musiał skorzystać z usług
zleconych, np. księgowego, prawnika banku, agencji reklamowej itp. (stanowi to tzw.
profil organizacyjny),
- jaka baza ekonomiczna jest potrzebna do prowadzenia działalności gospodarczej, np.
maszyny, urządzenia, wyposażenie pomieszczeń, materiały (jest to tzw. profil
techniczny).
Znając odpowiedzi na te pytania, łatwiej Ci będzie zaplanować koszty, jakie trzeba
będzie ponieść w związku z uruchomieniem i prowadzeniem działalności oraz ustalić zródła
finansowania planowanych wydatków. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imuzyka.prv.pl