[ Pobierz całość w formacie PDF ]
usłyszysz w radio tę stację, zwróć uwagę na detale: jakie stosują nazwy dla programów,
audycji, konkursów, jakie mają hasła reklamowe.
Prawdopodobnie najlepszym zagraniem RMFu było (i jest) wprowadzenie konkursu
radiowego, w którym należy:
" wysłać na podany numer smsa ze swoim imieniem
" jeśli zadzwonią do Ciebie, musisz odebrać telefon słowami "eremef efem
najlepsza muzyka" (hasło chyba kiedyś zmienili).
Możesz wygrać od bodajże 20 tys. złotych do nawet 100000 lub więcej (stawka rośnie,
gdy kolejne osoby odbierają telefon słowami "tak, słucham" ;-)
Tylko pomyśl: radio inwestuje kilkadziesiąt tysięcy na nagrodę w konkursie. Każdy sms
kosztuje 2,44 z vat. Przy ilości osób słuchających RMFu w Polsce, podejrzewam, że na
smsach zarabiają wielokrotność wartości nagrody. Ale nie to jest największą korzyścią
w tym przypadku. Pomyśl, ile osób w Polsce rozmawia o tym konkursie, ile osób powtarza
sobie na głos i w duchu "RMF fm najlepsza muzyka", ile osób odbiera telefon tymi
słowami, choć dzwoni ich znajomy lub obca osoba. Korzyści
brandingowe są po prostu gigantyczne!
Organizując konkurs zdobędziesz nowych czytelników Twojego serwisu. Wiele osób wróci
do Ciebie właśnie ze względu na konkurs. Zrób konkurs przynajmniej z kilkoma
nagrodami. Nagrodzeni często napiszą o Tobie i konkursie (i o własnej wygranej)
na swoim blogu, gdzieś na forum, Facebooku itp.
Popularne-Strony-Internetowe.pl Darmowy Poradnik ::: Paweł Krzyworączka 31
Jak Sprowadzić Odwiedzających Na Twój Serwis Internetowy?
36 porad od Pawła Krzyworączki, ebiznesy.pl i krzywy.pl
Na nagrody wcale nie musisz specjalnie się wykosztować. Mogą to być np.:
" Twoje usługi, np. wykonanie bannera czy logotypu
" zestaw gadżetów firmowych
" książki branżowe
" indywidualne konsultacje, doradztwo, coaching
" zaproszenie na szkolenie, jeśli je prowadzisz
" link pozycjonerski na Twoim serwisie np. na 90 dni lub rok
" banner reklamowy na jakiś czas u Ciebie na blogu
" zareklamowanie zwycięzcy w mailingu do Twoich subskrybentów
Jak widzisz, możliwości jest sporo.
A co może być celem konkursu? Np.:
" najciekawszy komentarz na Twoim blogu
" najwartościowszy wpis, porada na forum
" wymyślenie hasła reklamowego (czyli tagline) dla Twojego serwisu
" opracowanie logotypu dla powstającego sklepu internetowego
" najśmieszniejsze zdjęcie przed komputerem
" najoryginalniejszy filmik
Z pewnością znajdziesz świetny pomysł, który zainteresuje Twoich czytelników.
Na co jeszcze czekasz? Bierz się za opracowanie konkursu!
Porada #17 Umieść u siebie na stronie buttony
społecznościowe
Niby detal. Ale bardzo istotny: ikonki serwisów społecznościowych na Twoim serwisie.
Z pewnością udzielasz się na Facebooku czy Twitterze lub Blipie. Masz konto na
YouTube. Działasz na GoldenLine lub Profeo. Masz na tych serwisach swój profil. Link
do Twojego profilu może wyglądać np. tak http://www.goldenline.pl/pawel-krzyworaczka
Popularne-Strony-Internetowe.pl Darmowy Poradnik ::: Paweł Krzyworączka 32
Jak Sprowadzić Odwiedzających Na Twój Serwis Internetowy?
36 porad od Pawła Krzyworączki, ebiznesy.pl i krzywy.pl
Web 2.0 cały czas kwitnie. Niektórzy zwiastują rychłe nadejście Web 3.0 i Internetu bez
ludzi. Nie słuchaj ich. Jeszcze wiele lat do tego nie dojdzie. Teraz królują społeczności. Nie
masz wyjścia: czy chcesz czy nie - jesteś ich częścią. Wykorzystuj zatem ich potencjał
do własnych celów.
Każdy ma swoje upodobania. Mówię teraz o Twoich czytelnikach. Jeśli ktoś czyta Twojego
bloga, ale 90% czasu siedzi na Facebooku, z pewnością chętnie kliknie link do Twojego
profilu i rzuci na niego okiem. Prawdopodobnie zostaniecie znajomymi (na początek
wirtualnie). A wtedy będzie wiedział o Twoich nowych wpisach i poczynaniach.
Rzuć okiem na ikonki serwisów społecznościowych na moim blogu ebiznesowym:
ebiznesy.pl. Przemyślałem to bardzo dokładnie i umieściłem linki do:
" forum.ebiznesy.pl - nasz wspólny skarb
" GoldenLine - najlepsza społecznościówka zawodowców
" Facebook - nie można tam teraz nie być
" Twitter - to też nieodzowne
" YouTube - jeśli chodzi o wideo, to jedyna rozsądna opcja w Polsce
W serwisach społecznościowych drzemie niewiarygodny potencjał. Pokazuj się i zdobywaj
nowych odwiedzających na Twoich serwisach.
Porada #18 Nie zapominaj o stopce w mailach
Wiele osób nie docenia tego rodzaju promocji. A to błąd. Stopka maila to doskonałe
miejsce do umieszczenia linku, a nawet kilku linków do Twoich serwisów. Trzeba dodać,
że jest to bardzo skuteczna forma. Nie mam szczegółowych statystyk, ale dość często
dostaję maile wskazujące na to, że to właśnie stopka zadziałała.
Jak powinna wyglądać dobra stopka maila? Podejść może być przynajmniej kilka.
Ja preferuję:
Popularne-Strony-Internetowe.pl Darmowy Poradnik ::: Paweł Krzyworączka 33
Jak Sprowadzić Odwiedzających Na Twój Serwis Internetowy?
36 porad od Pawła Krzyworączki, ebiznesy.pl i krzywy.pl
1. Bezwzględnie podpisuj każdy mail swoim imieniem i nazwiskiem - zwiększasz
przez to swoją wiarygodność i pokazujesz profesjonalizm
2. Zawsze podawaj przynajmniej 1 link do któregoś z Twoich serwisów
3. Obok linku dopisuj coś w rodzaju tagline'a, hasła reklamowego, kilku słów zachęty,
opisu, czego dotyczy ten serwis. Niech osoba czytająca maila od Ciebie nie traci
czasu w klikanie na ślepo odnośnika z opisem "Kliknij, by zdobyć miliony" itp. Pisz
konkretnie, o co chodzi.
Dobrym pomysłem jest także dodawanie PS pod treścią maila i stopką. W post scriptum
możesz umieścić np.:
" powtórzenie najważniejszej informacji z maila
" dodatkową propozycję, np. bonus czy inny Twój produkt
" dodatkowe dane kontaktowe
" życzenia, gratulacje lub podziękowania
" propozycję odwiedzenia jakiegoś serwisu, ze względu na ciekawe informacje itp.
Nie zaniedbuj stopki w swoich mailach. Zyskasz o wiele więcej, niż dodatkowe odwiedziny.
Porada #19 Daj opis Gadu-Gadu i innym
komunikatorom
Z pewnością masz w kontaktach GG wiele osób. Ja mam około 100. I nie jest to żaden
rekord. Raczej przeciętnie. Zatem Ty jesteś także (statystycznie) na listach kontaktów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]