[ Pobierz całość w formacie PDF ]

działania kierowane do przedstawicieli działania kierowane do mieszkańców, ich
działania kierowane do uczniów,
władz samorządowych i urzędników przedstawicielstw, liderów lokalnych,
nauczycieli, dyrektorów szkół
samorzÄ…dowych przedstawicieli NGO
EDUKACJA
·ð wspólne szkolenia na temat partycypacji ·ð wzmacnianie liderów spoÅ‚ecznych (np. ·ð wprowadzenie edukacji o partycypacji
z dyrektorami szkół za pośrednictwem Szkoły Liderów, publicznej do sytemu edukacji
Akademii Sołtysów)
·ð wspólne szkolenia na temat partycypacji ·ð edukacja obywatelska w szkoÅ‚ach
z mieszkaÅ„cami ·ð wspólne szkolenia na temat poprzez doÅ›wiadczenie  wzmacnianie
partycypacji z przedstawicielami władz wszelkich form samorządności w
·ð edukacja samorzÄ…dowców w zakresie
samorządowych i urzędnikami szkołach, motywowanie (np. poprzez
sposobów zarządzania gminą
samorządowymi ogłaszanie konkursów)
·ð edukacja samorzÄ…dowców w zakresie
1. rozwijanie kompetencji,
·ð szkolenia i spotkania w soÅ‚ectwach, ·ð wÅ‚Ä…czanie mÅ‚odzieży w realne dziaÅ‚ania
 dobrych praktyk  aby zachęcać i
czyli wiedzy o
radach osiedli, prowadzone w partycypacyjne
przygotowywać do ich wdrażania
partycypacji publicznej i
zróżnicowanych formach, przede
·ð wzmacnianie mÅ‚odych liderów,
·ð promowanie partycypacji publicznej
umiejętności zwiększania
wszystkim bazujÄ…cych na
kształcenie młodych liderów w szkołach
jako stylu zarzÄ…dzania jednostkami
udziału mieszkańców w
doświadczeniu (learning by doing)
samorzÄ…du terytorialnego  stworzenie ·ð wspólne szkolenia na temat partycypacji
podejmowaniu decyzji
standardów, motywowanie (np. poprzez dyrektorów szkół z przedstawicielami
publicznych
ogłaszanie konkursów) władz samorządowych i urzędnikami
samorzÄ…dowymi
·ð dostarczanie bezpoÅ›redniego doradztwa
2. budowanie motywacji i
·ð ksztaÅ‚cenie kompetencji spoÅ‚ecznych
promowanie idei 
nauczycieli
rozwijanie świadomości
korzyści z partycypacji
AKADEMIA LOKALNEJ POLITYKI PUBLICZNEJ (ALPP)
publicznej
·ð powoÅ‚anie ALPP przy instytucji centralnej, posiadajÄ…cej interdyscyplinarny zespół specjalistów partycypacji publicznej (badaczy,
praktyków, akademików, itp.)
·ð poziom centralny ALPP jest odpowiedzialny za:
-ð wypracowanie modelu edukacyjnego dla partycypacji publicznej, dotyczy to zarówno strony samorzÄ…dowej, jak i
obywatelskiej
-ð wyksztaÅ‚cenie Å›rodowiska edukatorów partycypacji publicznej
-ð prowadzenie ogólnopolskiej listy animatorów partycypacji publicznej (tzw. bazy korpusu animatorów)  wpisanie na listÄ™
wymaga rekomendacji i referencji
-ð stworzenie staÅ‚ej, otwartej oferty edukacyjnej
34
-ð przygotowanie pakietów edukacyjnych
-ð promocja zjawiska i pojÄ™cia partycypacji publicznej
-ð tworzenie Å›rodowiska samorzÄ…dowców przekonanych do idei partycypacji (przykÅ‚ady, wizyty studyjne, seminaria)
-ð tworzenie i wspieranie systemu lokalnych partnerów
·ð lokalni partnerzy we współpracy z poziomem centralnym promujÄ… partycypacjÄ™ na poziomie lokalnym; korzystajÄ… z pakietów
edukacyjnych wypracowanych na poziomie centralnym
·ð gminy mogÄ… zgÅ‚aszać zapotrzebowanie na usÅ‚ugÄ™ edukacyjno-wdrożeniowÄ… i partner lokalny w porozumieniu z poziomem centralnym
realizuje taka usługę; finansowanie takiej usługi powinno być w systemie mieszanym czyli częściowo krajowe i częściowo gminne
KONFERENCJE, SEMINARIA
·ð wiÄ™ksze angażowanie w organizacjÄ™ konferencji i seminariów przedstawicieli spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej, w tym przedstawicieli grup, które
rzadko uczestniczą w tego typu wydarzeniach: organizacja konferencji oraz seminariów metodami partycypacyjnymi, jako
poszerzenie zakresu i siły współuczestnictwa; organizacja konferencji i seminariów jako działanie społeczne, woluntarystyczne
·ð przygotowanie poradnika organizacji konferencji i seminariów metodami partycypacyjnymi
·ð zbieranie i upowszechnianie przykÅ‚adów dobrych praktyk w zakresie organizacji konferencji i seminariów metodami
partycypacyjnymi
WIZYTY STUDYJNE
·ð budowanie sieci współpracy lokalnych instytucji i podmiotów, co uÅ‚atwia wykorzystywanie wizyt studyjnych jako narzÄ™dzia wymiany
informacji, wiedzy, doświadczeń
·ð profesjonalizacja organizowania wizyt studyjnych:
-ð szkolenia dla podmiotów oferujÄ…cych zadanie w tej formie, obejmujÄ…cych metodologiÄ™ wizyty studyjnej
-ð uruchomienie platformy informacji o organizatorach wizyt studyjnych, zwierajÄ…cej opis miejsca/podmiotu, opis specyfiki,
realizowanych zadań, danych kontaktowych, rekomendacje
·ð uczestnikami wizyt studyjnych powinni być w szczególnoÅ›ci: samorzÄ…dowcy, mÅ‚odzież, seniorzy
35
ANIMATORZY
·ð animator partycypacji publicznej powinien funkcjonować w każdej JST; przy braku Å›rodków należy dążyć np. do zawierania przez
kilka niewielkich JST umów o zatrudnienie animatora partycypacji publicznej w formie wspólnie realizowanego zadania publicznego
·ð znaczÄ…cÄ… rolÄ™ mogÄ… w tym systemie odegrać Lokalne Grupy DziaÅ‚ania, mogÄ…ce peÅ‚nić funkcje inkubacyjne dla lokalnej partycypacji
publicznej, dla oparcia pracy animatora, podobnie organizacje pozarządowe, a nawet instytucje samorządowe (szkoły, biblioteki, ops)
PLATFORMA EDU-INFO
·ð platforma powinna być narzÄ™dziem interaktywnym, przejrzystym i atrakcyjnym (forma graficzna, np. filmiki, wypowiedzi ekspertów, [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imuzyka.prv.pl